2024.06.21

EP nariai: „Diskutuojant apie Europos Komisijos komisarą svarbu aiškiai žinoti kryptį ir tik tada kalbėti apie pavardę“

 Antrai kadencijai išrinkti Europos Parlamento (EP) nariai Rasa Juknevičienė ir Andrius Kubilius Briuselyje vykusiamesavaitės pokalbyje padėkojo rinkėjams už lojalumą ir supratimą, apie ką yra EP.

Lietuva nuo kitų Europos sąjungos (ES) valstybių labai skiriasi, nes EP rinkimai visada lieka Prezidento rinkimų šešėlyje, tad rinkimų kampanija neįsisiūbuoja, o debatai dažnai pasisuka temomis, nesusijusiomis su EP.

Aš esu nutarusi nekomentuoti apie kokį nors Gražulį, sunkiai pavyksta, tad noriu pasakyti keletą sakinių visiems, kurie mus girdės ir klaus. Nėra čia to Gražulio. Ir jo nebus. Esu tikra. Tik Lietuvoje mes skaitome, kas jam pavyko, nepavyko ir tai yra labai blogai. Taip vyksta Lietuvos politikos gražulizacija, todėl atleiskite, mieli žurnalistai, jei žiūrite, bet kai jūs nuolat ir nuolat rašote ir antraštes dedate vien tik apie tai, ką Gražulis daro ir nenorite gilintis ir domėtis apie tai, ką iš tikrųjų kas dirba ir kokie darbai padaryti, tai tada rinkėjai ir domisi tik tokiais dalykais, sakė Rasa Juknevičienė.

Kalbėdama apie kaistančią atmosferą dėl būsimo Europos Komisijos komisaro pavardės, ji teigė, kad pirmiausia turėtų būti kalbama apie poziciją, interesą, o tik po to apie kandidato pavardę.

A. Kubilius pajuokavo, kad Lietuvos politiniame gyvenime galioja viena taisyklė: Tėvynės sąjungą visuomet per anksti politiškai laidoja, o socialdemokratams visuomet per anksti žada pergales.

Pasak politiko, tie  rezultatai, kuriuos mes gavome, ką rinkėjai padarė per EP rinkimus, yra labai svarbūs svarbūs ir Lietuvos, ir Europos mastu. Europoje kiekvieno Lietuvos rinkėjo balsas atiduotas už Tėvynės sąjungos kandidatus lėmė ir tai, kad Europos liaudies partija (ELP), kurios nariais mes esame čia EP ir europinėje šeimoje, šiandien išlieka stipriausia ir dar padidėjusi, sustiprėjusi, žiūrint į visas kitas vadinamas centristines proeuropietiškas partijas mes atrodome labai gerai. Nes visos kitos silpo. Ir kai kurios gana dramatiškai (pvz, liberalai, žalieji). Šiuo požiūriu mes esame labai stiprūs ir galime turėti įvairios įtakos ES gyvenimui.

A. Kubilius taip pat prisiminė debatus, kuriuose mažai kalbėta apie europinius reikalus, nes Lietuvoje trūksta supratimo. Tai puikiai įvardijo Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius pasakęs, kad šiandien Lietuvoje verslas gyvena tokioje teisinėje aplinkoje, kur 90 proc. sprendimų yra padaryta Europos Sąjungos sostinėje, Briuselyje. Todėl manyti, kad ES tolima ir nelabai svarbi yra klaidinga.

Matyt dar reikės kažkiek laiko, kad Lietuvoje būtų suprantama, kad rinkimai į EP yra svarbūs mūsų kasdieniam gyvenimui. To aš tikiuosi, vylėsi A. Kubilius.

Būtent todėl balsai už kokį nors Gražulį, aš čia sąlygiškai sakau, yra balsų išmetimas į šiukšlių dėžę. Jei tie žmonės bus kažkokiose paraštėse arba jokiai frakcijai nepriklausys, arba priklausys toms frakcijoms, kurios neturi reikšmės Europos politikoje, tos frakcijos, kurių atstovų nebus EK struktūroje. Prie ELP svarbos pridėkime tai, kad ir Komisijoje partija turės didžiausią dalį komisarų todėl, kad Vyriausybės, kurios laimėję iš mūsų politinės šeimos,deleguos komisarus. Ir kitas dalykas labai svarbioje institucijoje Vadovų taryboje, kur didžiausią svorį sudaro ELP, sakė R. Juknevičienė.

Pasak A. Kubiliaus, akivaizdu, kad ELP, kuri turi didžiausią frakciją Parlamente ir turi pusę visų narių Vadovų taryboje (VT), kur dalyvauja prezidentas G. Nausėda, bet jis yra vienas iš trijų, vadinamų nepriklausomais. O ką reiškia nepriklausomas? Tai reiškia, kad tu nedalyvauji įvairių partinių susibūrimų svarstymuose prieš VT ir ateini į tarybą, kur didžiosios frakcijos, partijos jau yra susitarę, kaip jos spręs vieną ar kitą klausimą. Taigi, jo vaidmuo čia yra ženkliai sumažėjęs dėl nepriklausomumo. ELP turi pusę visų VT 13 iš 27, premjerų ir prezidentų, kurie dalyvauja VT ir tariasi, kaip spręsti vieną ar kitą problemą. ELP yra tapusi dominuojančia politine jėga visame ES gyvenime, sakė A. Kubilius ir pridūrė, kad liberalų dramatiškai mažėja, o socialistams gyvenimas taip pat nėra saldus.

Naujai sudarytoje Europos Komisijoje iš 27 komisarų 13-14 bus ELP atstovai, todėl labai svarbu, kad mūsų atstovas rūpintųsi mums reikšmingais klausimais saugumo, gynybos, ES plėtros. O kritikuojantys galimą mūsų atstovą G. Landsbergį apie sritis net nekalba. Pasigirstančios kalbos apie kandidatus iš kitų politinių jėgų, kurios nėra nei dabar valdančiojoje koalicijoje Lietuvoje, ar pralaimėjo EP rinkimus, tik rodo siūlančiųjų nekompetenciją ir ES sprendimų priėmimo virtuvės neišmanymą.

Svarbu aiškiai žinoti kryptį. Natūralu, kad dėl porfelio, apimties bus deramasi ir tariamasi su Ursula von der Leyen, kuri taip yra ELP atstovė. Kai apsisprendžiame dėl srities, toliau klausimas, kas galėtų toje saugumo ir gynybos srityje geriausiai atstovauti Lietuvai ir siekti svarbių rezultatų jau visai ES. Mes, žiūrėdami iš Briuselio, matome Gabrielių Landsbergį, kaip labai gerai žinomą visuose Briuselio koridoriuose ir Europos sostinėse ir tikrai nusipelniusį tarptautinį autoritetą užsienio politikoje. Antras dalykas, kad jis būdamas TS-LKD pirmininku yra gerai žinomas ir ELP bendruomenėje. Ši galimybė turi būti svarbi ne tik mums, ne tik Gabrieliui, bet ir visai Lietuvai. Ir trečia, kaip Lietuva dabar dalyvaus šiame procese:  ar visi suvienijame jėgas Vyriausybė, Seimas, Seimo dauguma, Prezidentas, kuris dalyvauja VT ir siekia ne G. Landsbergiui, ne konservatoriams, o Lietuvai svarbaus rezultato, ar Prezidentas užsiima rezistencija, galvodamas, kad jei sutrukdys G. Landsbergiui Lietuvos vardu tapti Europos komisaru svarbioje srityje, tai gal tai socialdemokratams tai padės per Seimo rinkimus. Tai menkavertiškas, nevalstybiškas požiūris, sakė A. Kubilius.

Nors Lietuvoje dažnai požiūris į partijas ir nėra labai teigiamas, tačiau be jų sunku įsivaizduoti stiprias vyriausybes ar valstybes, todėl labai svarbu, kad tiek politinėje dešinėje, tiek kairėje būtų stiprios, valstybiškai, proeuropietiškai nusiteikusios partijos. Jau kitą savaitę TS-LKD vyks demokratijos šventė, kur pirmą kartą istorijoje sąrašą LR Seimo rinkimams galės reitinguoti ir užsiregistravę žmonės iš išorės. Registracija vyksta iki birželio 20 d. (įskaitytinai) www.demokratijossvente.lt, registruotis gali visi LR piliečiai nuo 16 metų nepriklausantys jokiai kitai politinei partijai ar kitam rinkiminių tikslų turinčiam dariniui, pritariantys TS-LKD veiklai ir vertybėms.

Pasak R. Juknevičienės, reitingavimas bus labai svarbus.

Aš jau žiūrėjau per šiuos ir per Prezidento rinkimus, kodėl svarbu buvo, kad mūsų partijos atstovė dalyvavo, kai kitos partijos atsitraukė nuo Prezidento rinkimų, nes žiūri į ateitį, kokiu keliu eis Tėvynės sąjunga. Ar eis europietišku keliu, tokiu, kokį mes čia matome. Ir svarbiausia, ar TS-LKD taps ateinančios kartos partija. Ar mes su savo kai kuriais keistais sprendimais, turiu omeny ne visos partijos, bet dalies, galime atsidurti tokioje situacijoje, kad atiduosime kitoms politinėms jėgoms savo augančią, bręstančią kartą. Aš tą matau ir iš savo aplinkos,– svarstė EP narė.

A. Kubiliaus teigimu, gyvename tikrai neramiu laiku, todėl Seimo rinkimai bus ypatingai svarbūs. Jis kėlė klausimąkuria kryptimi po Seimo rinkimų eis Lietuva? Viena kryptis yra, kurią dabar vis dar siūlo socialdemokratai, Vilija Blinkevičiūtė, kuri į visus postus tinka. Jie dramatiškai sako, kad niekada nebus su TS-LKD jokiose koalicijose, bet tai reiškia vieną dalyką, kad jie eina į koaliciją su Karbauskiu, Žemaitaičiu, Vėgėle, Vaitkaus ir Tomaševskio kombinacija ar Pinskuviene. Gali būti tokia koalicija. Kita galima koalicija yra: TS-LKD, tos pačios dvi liberalų partijos, galbūt Skvernelio vadovaujami Demokratai, jie europietiški žalieji. Antrai alternatyvai yra visos galimybės. Tą parodė Prezidento ir ypač EP rinkimai, prognozavo A. Kubilius.

2024.06.18

A. Kubilius ir R. Juknevičienė derybose dėl ES postų ragina šalies prezidentą vadovautis ne asmeniškumais, o Lietuvais interesais

Briuselyje prasidėjusiose derybose dėl būsimų ES pozicijų Lietuva gali pretenduoti į saugumo ir užsienio politikos srities portfelius. Europos Parlamento nariai Andrius Kubilius ir Rasa Juknevičienė pažymi, kad saugumas, Europos Sąjungos plėtra yra pats didžiausias artimiausių penkerių metų prioritetas. 

Tik nuo to, ar Lietuvos Prezidentas Gitanas Nausėda nustos priešintis Gabrieliaus Landsbergio kandidatūrai, priklausys tai, kokios svarbos poziciją būsimoje Europos Komisijoje turės Lietuva. Mes esame stiprūs saugumo ir užsienio politikos srityje, mus gerbia ir į mūsų nuomonę įsiklauso, – pabrėžia EP nariai. 

Politikų teigimu, okeanų tema irgi svarbu, tačiau šiame laikotarpyje Lietuvai žymiai svarbiau yra saugumo ir užsienio politika. Tai, kad Estijos premjerė, vadovaujanti Estijos liberalu partijai, gali užimti Ž. Borelio vietą, yra liberalų kvota sutartuose pasidalinimuose. Ši pozicija yra svarstoma bendrame pakete – Europos liaudies partijai (EPP) tenka Europos Komisijos pirmininko pozicija, į kurią pretenduoja Ursula von der Leyen ir Europos Parlamento Pirmininko pozicija (Roberta Metsola), tad kitos dvi aukščiausios  pozicijos – socialdemokratams ir liberalams.

Europos liaudies partija (ELP) yra ir bus dominuojanti ne tik Parlamente, bet ir Komisijoje bei Taryboje. Tai reiškia, kad Europos liaudies partijos atstovai gali pretenduoti ir į svarbius Komisarų postus. Dirbant kartu su kitais ELP atstovaujančiais komisarais, Komisijos ir Parlamento vadovais, atstovaujančiais tą pačią ELP, su daugiau nei puse EVT narių(premjerų ir Prezidentų), priklausančių tai pačiai ELP partijai, būtų galima pasiekti labai svarbių sprendimų, įtakojančių ES saugumo politiką, svarbią visai ES, Ukrainai, mūsų regionui, Lietuvai. Todėl Prezidento laikysena ne tik nebandant padėti, bet ir kaišiojant pagalius, yra labai kenkianti Lietuvos svoriui, autoritetui, – sako A. Kubilius. 

Pasak jo, užuot pasinaudojus Europos liaudies partijos neginčijama sėkme ir pergale neseniai įvykusiuose EP rinkimuose, bandoma stabdyti Lietuvos įtaką europiniuose reikaluose. Verta pastebėti, kad Latvija, Estija, Suomija, Slovakija jau yra paskelbę savo kandidatus į ES poziciją.

EP nariai ragina nesivadovauti asmeniškumais, o prioritetą teikti Lietuvos interesams. 

2024.06.06

Liudas Mažylis. Ką turės įveikti naujai išrinktas Europos Parlamentas

Rinkimų į Europos Parlamentą kampanijos kontekste nuolat nuskamba teiginys: „Europos Sąjunga turi smarkiai ruoštis esminei vidinei institucijų pertvarkai“. Ar tikrai ji būtina, ar tikrai ji privalės būti „gili“, ir kas, jei tai nepavyktų?

Tam tikrus parengiamuosius darbus jau atliko dabartinės kadencijos Europos Parlamentas. Dar 2023-ųjų pabaigoje, tiesa, ne itin didele dauguma, buvo priimta rezoliucija dėl Konvento, kuris parengtų Sutarčių pakeitimus. Gana esminius. Nestebėtina, kad balsuojant iškilo pagrįstų abejonių. Visų pirma – ar ES institucijos bei valstybės narės sugebės sutarti tokiu rimtu, revoliuciniu klausimu. Antra – ar, tuos pakeitimus priėmus, pavyks juos ratifikuoti visose valstybėse narėse. Tai jau kažkada matyta, o ir knygą apie tai esu parašęs: 2005-aisiais referendumai dėl Konstitucijos Europai paeiliui pralaimėjo Prancūzijoje ir Nyderlanduose. Netenka nė abejoti, kad ir šį kartą atsirastų valstybių, kuriose bus organizuojami referendumai. Kaip „lengva“ juos laimėti – rodo pastarųjų referendumų praktika.

Kita vertus, vėlgi, pastarųjų mėnesių įvykiai rodo, kad galiojančios Sutartys ima sprausti į teisinę aklavietę tokiais klausimais, kuriais, atrodytų, sutarimas ir būtinas, ir įmanomas. Tik po ilgo ir vieningo 26 valstybių spaudimo Vengrija sutiko nevetuoti paramos Ukrainai finansinio paketo. Natūralu, jog atsinaujino svarstymai: gal veto teisė jau atgyveno?

Kitas argumentas, jog Sutartis laikas keisti – plėtros iššūkiai. Štai, deryboms dėl narystės pakviestos Ukraina ir Moldova. Eilėje dar ir Balkanų valstybės. Ar ES institucijos atlaikys naują plėtros bangą?

Beje, ir vėl – nieko naujo po saule. Lygiai tokias kalbas girdėjom, kai prieš 20 metų į ES įstojo net 10 valstybių iškart. Ir Lietuva tarp jų. „Ar atlaikys“. Atlaikė. O dabar?..

Visgi turime ruoštis naujam plėtros etapui. Pati ES bei jos institucijos, sprendimų priėmimo procesai turi išlikti ir toliau efektyvūs. Šių metų kovo 20 d. buvo pristatytas Europos Komisijos komunikatas šiuo klausimu. Pradėta išsami ES vykdomosios politikos sričių apžvalga. O ir aš pats plenariniuose EP posėdžiuose ne kartą pasisakiau dėl to. Kitas svarbus iššūkis bus ES institucijų sprendimų priėmimo proceso peržiūra. Bus siekiama, kad Vadovų Taryboje būtų pereinama nuo vienbalsio balsavimo, tai yra, veto teisės, prie kvalifikuotos balsų daugumos svarbiausiose politikos srityse. Taip numatyta siekti išvengti sprendimų įstrigimo balsuojant dėl svarbiausių ES politikos klausimų. Tačiau, mano nuomone, įgyvendinant balsavimo sistemos pokyčius reikėtų atsižvelgti, kad ir toliau būtų paisoma konkrečių valstybių strateginių interesų.

Dar 2022 m. lapkričio 22 d. vykusios plenarinės sesijos Strasbūre metu ironizavau dėl Europą neva ištikusio „plėtros nuovargio“. Seniai, vos ne nuo didžiosios 2004-ųjų metų plėtros, apie jį kalbame. Dabar jau aš konstatuočiau nuovargį nuo „neplėtros“. Savo pasisakyme teigiau, kad jau turbūt išnaudotas visas išradingų siunčiamų signalų arsenalas Europos užribyje paliktoms valstybėms, kad jūs „artėjate“, bet „dar pabūkit“ kandidatės statuse. Pasaulio kantrybė nėra beribė, o tada mes stebimės, kodėl pasaulis darosi euroskeptiškas, gravituoja link tokių pavojingų žaidėjų kaip Rusija ar Kinija. Kandidačių statuso suteikimas Ukrainai ir Moldovai buvo teigiamas žingsnis, aiškesnę perspektyvą reikia nurodyti Sakartvelui, o svarbiausia, trūksta tempo, suteikiant joms prieigą prie vieningos rinkos, neapsiribojant politine, bet teikiant veiksmingą finansinę paramą, taikant IPA instrumentą, siūlant ekonomikos ir investicijų planus, pagrįstus skaitmeniniu ir tvariu perėjimu, inovacijomis. Rusijos vykdomas agresyvus karas Ukrainoje nėra argumentas atidėlioti plėtros procesą, o priešingai, verčia plėtros politiką atnaujinti, padaryti lankstesne ir dinamiškesne.

Su institucine ES pertvarka siejamas ir „paslaptingasis“ ketvirtasis Kopenhagos kriterijus. Ne visada prisimenama, kad jis toksai egzistuoja – Europos Sąjungos gebėjimas (ar negebėjimas, ar tiesiog nenoras) „absorbuoti“ naujas nares. Žinoma, apie „plėtros nuovargį“ kalbama dažnai ir daug, tačiau ne visada susiejama su faktu, kad tai apibrėžta būtent Kopenhagoje 1993-aisiais. Tiesa, nuo 2006-ųjų vartojamas oficialus terminas „gebėjimas integruoti“ naujas nares (vietoj „absorbuoti“).

Apie institucinę pertvarką, būtiną, kad plėtra vyktų, diskutuota 2023-ųjų lapkritį, diskutuota ir balsuota. Rezoliucija vadinosi „Dėl Sutarčių papildymo“. Balsuodamas susilaikiau. Man nepatiko suveltas klausimo pateikimas. Kam reikia tokiu svarbiu klausimu prikimšti rezoliucijon dalykų, kuriuos geba „prastumti“ vienas ar kitas įtakingesnis europarlamentaras? Suprantu, kad politikoje kitaip negalima, bet tasai „sutarimo“ rezultatas manęs netenkino. Reiktų paprasčiau ir konkrečiau. Mano nuomone, pakaktų sutarti dėl dviejų dalykų. Pirma. Kokiu principu valstybės narės deleguos atstovus į Europos Komisiją. Nes vis dėlto jau ir 27 komisarai yra nenatūraliai daug, tai kaip atrodys, kai jų bus 40? Nors, pagalvojus, juk ir tai „išgyventume“. Antra: kokiems klausimams būtina išplėtoti kvalifikuotos daugumos balsavimą Taryboje. Nes svarstymai dėl paramos Ukrainai parodė, kad vienbalsiškumo reikalavimas šiuo ir panašiais klausimais yra tiesiog kenksminga nuostata. Na, o mūsų gudragalviams europarlamentarams – šio klausimo pateikėjams – visų svarbiausia atrodė „pakeliui“ dar ir Europos Parlamento vaidmenį iki kosmoso užkelti, ir vyro bei moters sąjungą žūtbūt kitaip įvardinti, ir vertybių nesilaikančias valstybes iš biudžetinio finansavimo šalinti… Gerai dar, kad nuostatas dėl europinių referendumų (kurių kenksmingumu seniai neabejoju) pavyko iš teksto pašalinti.

2004 m. plėtros „dešimtukas“, o konkrečiai posovietinės valstybės, puikiai žino, kad narystė ES atvėrė ekonominio vystymosi, politinio stabilumo ir saugumo galimybę. Todėl ES privalo siūlyti laipsnišką, tačiau kartu ir lankstesnę integraciją. Procesas nėra lengvas, tačiau 2004 m. ES plėtros valstybių sėkmingas pavyzdys įkvepia, kad Europa gali pakartoti sėkmę.

Akivaizdu, kad pasikeitusios geopolitinės aplinkybės bei įtempta saugumo situacija Europoje pareikalavo naujo proveržio ES plėtros politikoje. Proveržis įvyko – Ukraina ir Moldova oficialiai buvo pakviestos pradėti derybas dėl narystės bendrijoje. Tačiau tikrasis išbandymas dar priešakyje, kadangi tiek būsimos valstybės narės, tiek ir ES lygiagrečiai privalės įgyvendinti reformas bei politinius įsipareigojimus.

Apie institucijas vėl kalbėjau paskutinėje šios kadencijos Europos Parlamento plenarinėje sesijoje balandžio pabaigoje. Teigiau, kad 2004 metų plėtros banga įrodė, jog Bendrija sugebėjo ne tik sėkmingai integruoti tuo metu pažangos keliu žengiančias Europos valstybes, tarp jų ir Lietuvą, bet ir išlaikyti institucijų funkcionalumą. Vis dėlto dvidešimt metų yra daug, o per tą laiką šalių kandidačių bei laukiančių kandidatės statuso žymiai padaugėjo. Teigiau, kad pasikeitė ir geopolitinė situacija regione, o Rusijos karinė agresija Ukrainoje, deja, tik primena apie pavėluotus plėtros žingsnius. Apmaudu: Europoje turėjome sulaukti karo, kad Europos Sąjungos institucijos imtų ryžtingiau veikti dėl Ukrainos, Moldovos, Sakartvelo ir įstrigusios Vakarų Balkanų eurointegracijos. Šiaip ar taip, dabartinė Komisijos pasiųsta žinutė apie Europos Sąjungos pasiruošimą vykdyti vidaus reformas yra teigiamas signalas tiek dabartinėms kandidatėms, tiek eventualiai ir būsimoms.

Taigi Europos Parlamento gairės institucijų pertvarkai – nustatytos. O Vadovų Taryba dar gruodžio 15 d. paskelbė, jog aptars vidaus reformų klausimą, kad iki 2024 m. vasaros priimtų išvadas dėl galimų gairių. Ogi jau vasara! Laukiame.

2024.05.22

EP nariai susitikime su Taivano viceprezidente pabrėžė bendradarbiavimo svarbą

Antradienį Europos Parlamento (EP) nariai Rasa Juknevičienė, Andrius Kubilius bei Švedijos europarlamentaras David Lega Taivane susitiko su šios šalies viceprezidente Bi-khim Hsiao ir pasveikino ją bei Taivaną pradėjus naują demokratijos etapą bei išreiškė viltį, kad santykiai tarp EP ir šios šalies ateityje tik stiprės.
Delegacijai vadovaujanti ELP frakcijos vicepirmininkė R. Juknevičienė pabrėžė Taivano vaidmens svarbą pasaulyje, nes “mes susiduriame su didžiuliais iššūkiais”.
“Mes, Europos tautos, susiduriame su panašiais iššūkiais. Rusijos agresija prieš Ukrainą yra ne eilinis regioninis konfliktas. Mes, Europoje, tai vertiname kaip autokratijų ataką prieš demokratijas, – sakė R. Juknevičienė. –
Jūsų šalies žmonės puikiai žino laisvės ir demokratijos kainą ir renkasi teisingą istorijos pusę”.
Ji pažymėjo, kad Taivanas Europos Parlamente turi daug tikrų draugų, ir šioje institucijoje tikimasi tęsti ir stiprinti santykius su Taivanu.
“Aš tikiu, kad dabar tinkamas laikas pradėti pokalbius dėl daug glaudesnio bendradarbiavimo, apimant ekonominį bendradarbiavimą ES lygiu, galimai sudarant ekonominio bendradarbiavimo sutartis. Tai atneštų abipusę naudą”, – sakė ELP frakcijos vicepirmininkė.
EP narys A. Kubilius susitikimo metu pabrėžė, kad pasaulio ateitis spręsis Ukrainoje ir Taivane.
“Jeigu Vakarai parodys savo silpnumą Ukrainoje, Kinijos agresyvumas Taivano atžvilgiu tik didės. Todėl mums Europos Parlamente ir Lietuvoje taip rūpi ir Ukraina, ir Taivanas”, – sakė europarlamentaras.
Jo teigimu, būtina stiprinti Taivano ir ES ekonominius ryšius.
“Europos Sąjungai reikia ekokominio bendradarbiavimo sutarties su Taivanu. Europos Sąjunga atsilieka nuo JAV, Japonijos, Kanados ir Britanijos, kurios tokias sutartis turi. Grįžę į Europos Parlamentą, rūpinsimės kad ES tokia sutartį su Taivanu parengtų”, – kalbėjo EP narys. Pasak jo, tokios sutarties  parengime svarbus gali būti Lietuvos ES pirmininkavimas 2027 m.
A. Kubilius susitikime taip pat teigė, kad tam, kad santykiai tarp ES ir Taivano stiprėtų, siūlys, kad Europos Parlamente veiktų ne tik draugystės su Taivanu grupė, bet būtų įkurta ir speciali Europos Parlamento delegacija santykiams su Taivanu.
R. Juknevičienės vadovaujama EP narių delegacija taip pat lankysis Taivano puslaidininkių tyrimų institute bei Dirbtinio intelekto laboratorijoje.

2023.09.06

EP narių A. Kubiliaus ir R. Juknevičienės veiklos ATASKAITA

2023.06.28

R. Juknevičienė. Apie Rusiją, kuriai Putinas „vienodai rodo“

Tai, kad karas prieš Ukrainą yra ir karas dėl Rusijos ateities, bandydavau kalbėti jau senokai. Putino režimo žiaurumai Ukrainoje, natūralu, Rusijos ateities temą daugelio smegenyse buvo užblokavę, surasti dirvą tokiam pokalbiui ne tik Lietuvoje buvo sunku.

Pirmiausia todėl, kad mažai kas tikėjo ir tiki, kad Rusija gali būti kitokia. Iš tokios nuostatos Lietuvoje ir aplinkui mūsų regione daroma išvada, kad šią šalį reikia pamiršti, izoliuoti ir kad kalbėti apie Rusijos ateitį, kol liejasi ukrainiečių kraujas, apskritai nedora.

Kitokia išvada Vakaruose. Ten taip pat galvojama, kad Rusijoje režimas nesikeis, net ir be Putino jis bus toks pats, todėl reikia galvoti apie kelią, kaip po karo reiks grįžti į kokį nors bendradarbiavimą.

Iš čia kyla Vakarų atsargumas, remiant Ukrainą ginklais iš to paties netikėjimo ir iš baimės, kad Rusija yra galinga ir stipri, kad reikės derybų dėl karo pabaigos, nėra politinės valios pakviesti Ukrainą į NATO.

Ar pakeis tokias nuostatas viena Prigožino maišto para?

Pirmiausia, kad niekam nekiltų abejonių, man akivaizdu, kad Prigožinas yra toks pat karo nusikaltėlis, kaip ir Putinas. Jis nėra nei blogesnis, nei geresnis. Jis toks pats banditas.

Tačiau darbą jis padarė netikėtai svarbų. Net kai patraukė į Maskvą, netikėjau, kad jis gali nuversti Putiną.

Visgi tik iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, jog viskas baigėsi niekuo. Pirmiausia nesibaigė.

Antra, Prigožino maištas pradūrė didžiulį oro balioną, gąsdinusį visą pasaulį. Oras dar neišeis tuoj pat. Teisybės dėlei, tai ukrainiečiai pirmi parodė, kad šio pasaulį gąsdinančio monstro nereikia bijoti.

Jie tai parodė prie Kijevo pernai, tačiau dar ne visi tuo patikėjo. Rusai tuo labiau.

Šitas dūris pradėjo leisti orą pačioje Rusijoje ir balionas bliūkš toliau. Pasirodė, kad rusai visai nejaučia didžiulės meilės Putinui.

Prisipažinsiu, ir mane nustebino vaizdai iš Rostovo prie Dono, kur vyravo ne baimė, o visai draugiška atmosfera. Panašu, kad Kremliaus propagandos klapčiukams reikėjo gerokai paieškot Prigožinu besipiktinančio senuko. O ir kitur Rusijoje nebuvo nei išgąsčio, nei kokios kitokios emocijos. Beje, būtų įdomu, ką po pastarųjų įvykių svarsto Prigožino draugai Afrikoje, arba Putino – Kinijoje.

Tačiau tos rusų nuotaikos man atskleidė ir didelę tos valstybės tragediją. Ten žmonėms vienodai rodo. Tai toks iš sovietmečio ateinantis į galvą pasakymas.

Jiems „vienodai rodo“ ukrainiečių tragedija, jiems „vienodai rodo“ jų pačių valstybės būklė, jiems „vienodai rodo“, su kuo darytis asmenukes su kuvalda pačius rusus užmušinėjančių samdinių vadu Prigožinu, ar su karo nusikaltėliu Putinu. Manau, ir su Zelenskiu darytųsi…

Beje, būkime objektyvūs.

Kai Viktoras Uspaskichas mėtydavo ledus festivaliuose, panaši minia susirinkdavo ir Lietuvoje. Sakysite, jis ne Prigožinas? Ne, bet Lietuvos kontekste, tai Putino orbitos žmogus.

Taigi, kokia mano išvada apie Rusijos ateitį?

Reikia toliau dirbti Vakarų fronte ir bandyti įtikinti sąjungininkus, kad būtina ne tik dar daugiau padėti Ukrainai, nebesvarstyti apie jokias derybas, bet eiti drąsiai iki pergalės. O pergalė tai ir Putino režimo griūtis, visiška griūtis. Nereikia to bijoti. Maištas parodė, kad patys rusai tos griūties visai nebijo. Taip buvo su SSRS, kuri griuvo pati ir griuvo greitai.

Šitą imperinį lavoną Putinas pabandė atkurti, bet net pačioje Rusijoje jis nelabai svarbus ir įdomus. Okupuota šalis tokia Rusija man atsiskleidė per tą parą, o okupacijos ir imperijos turi savo pabaigas.

Kaip mes padėsime imperijai sugriūti? Čia yra ką veikti ir nuveikti mūsų pačių labui.

Nes tik tai gali atnešti patikimą taiką ne tik Ukrainai, bet ir visai Europai.

2023.06.22

R. Juknevičienė susitikimo su Taivano prezidente metu: „Šiandien kaip niekada svarbu plėtoti demokratijų bendrystę“

Europos Parlamento narė, Europos liaudies partijos frakcijos vicepirmininkė Rasa Juknevičienė bei jos vadovaujama EPTaivano draugystės delegacija trečiadienį Taipėjuje susitiko su Taivano prezidente Tsai Ing-wen. Susitikimo metu R. Juknevičienė pažymėjo, kad Taivano žmonės rodo ypatingą ryžtą ginti demokratinį gyvenimo būdą ir teigė, kad šiandien kaip niekada svarbu plėtoti demokratijų bendrystę.

„Mums Europos Parlamente tai yra ypatingai svarbu, nes mes demokratiją suprantame kaip mūsų pagrindinę europietiško gyvenimo būdo vertybę. Nors mus skiria tūkstančiai kilometrų, tačiau atvykę čia jaučiamės lyg gyventume artimoje kaimynystėje. Ypač dabar, kai Europos žemyno centre vyksta žiaurus karas, mus vienija pasiryžimas stovėti teisingoje istorijos pusėje. Nuo pat pirmų Rusijos agresijos prieš Ukrainą dienų Taivano žmonės stojo į teisingos istorijos pusę“, – kalbėjo R. Juknevičienė.

Pasak EP narės, Taivano žmonės, kaip ir mes Europoje, supranta, kad ukrainiečiai gina ne tik savo žemę, bet ir visas pasaulio demokratijas.

R. Juknevičienė pabrėžė, kad šiandien kaip niekada svarbu plėtoti demokratijų bendrystę.

„Taivanas yra sveika demokratija ir technologiškai pažangi ekonomika“, – sakė europarlamentarė.

Ji pažymėjo, kad tarp Europos klestėjimo ir Azijos saugumo yra tiesioginis ryšys, o Taivanas gali prisidėti palaikant regione taisyklėmis grįstą tvarką.  

Pasak jos, ES ir Šalys narės turėtų užimti proaktyvų vaidmenį mezgant partnerystės santykius su demokratine Taivano valdžia.

„Mano šalies Vyriausybė žengė ryžtingą žingsnį ir atidarė Taivaniečių atstovybę Lietuvoje, o Taivane jau dirba Lietuvos atstovybė. Tikiuosi, kad netrukus šis žingsnis taps pagrindu Lietuvos ir Taivano santykių sėkmės istorijai“, – kalbėjo EP narė R. Juknevičienė.

Savo kalboje Prezidentė pirmiausia pasveikino Europos Parlamento Užsienio reikalų komiteto Saugumo ir gynybos grupės pirmininko pavaduotojos Rasos Juknevičienės vadovaujamą delegaciją. Tai pirmoji šiais metais viešinti Europos Parlamento delegacija. Ji padėkojo svečiams už tai, kad savo veiksmais pademonstravo tvirtą paramą Taivanui.

Prezidentė pažymėjo, kad Europos Sąjunga ir Taivanas yra svarbūs partneriai, kuriems bendros demokratijos, laisvės ir žmogaus teisių vertybės. Tsai Ing-wen dėkojo Europos Parlamentui už tai, kad pastaraisiais metais priėmė keletą įstatymų projektų, atkreipė dėmesį į saugumo Taivano sąsiauryje klausimus ir aktyviai rėmė Taivano dalyvavimą tarptautinėje veikloje.

Prezidentė pabrėžė didėjančią demokratinių partnerių solidarumo svarbą autoritarinės ekspansijos akivaizdoje.Pasak Tsai Ing-wen, Taivanas nori turėti daugiau planų, kaip gilinti bendradarbiavimą su Europos Sąjunga ir šalimis, kurios pritaria demokratijos koncepcijai ekonomikos, prekybos, mokslo ir technologijų, kultūros ir regioninio saugumo srityse, kad būtų stiprinama demokratinės stovyklos vienybė ir skatinama regioninė taika, stabilumas bei klestėjimas.

Europarlamentarų delegacija vizito metu lankėsi Skaitmeninių reikalų ministerijoje, susitiko su Taivano užsienio reikalų ministru ir vidaus reikalų viceministru, šalies parlamento užsienio ir nacionalinio saugumo komitetų nariais bei nevyriausybinių organizacijų atstovais.

2023.06.17

EP narė R. Juknevičienė susitiko su Taivano užsienio reikalų ministru

Europos Parlamento narė, ELP frakcijos vicepirmininkė Rasa Juknevičienė penktadienį Briuselyje susitiko su Belgijoje viešinčiu Taivano užsienio reikalų ministru Jaushieh Joseph Wu

Susitikime europarlamentarė atstovavo EP-Taivano draugystės grupei, jame taip pat dalyvavo EP vicepirmininkė Nicola Beer, Belgijos, Liuksemburgo parlamento nariai, kitų valstybių EP nariai.

Kreipdamasi į Taivano užsienio reikalų ministrą R. Juknevičienė pažymėjo, kad susitikimas vyksta svarbiu visam pasauliui metu, kuomet brutalus diktatorius Europos žemyne atakuoja demokratiją.

Jūsų valstybė, Taivanas, yra labai svarbi demokratinio pasaulio dalis. Ginti jūsų demokratiją yra tiek pat svarbu, kaip ir ginti Ukrainos demokratiją, – teigė R. Juknevičienė. – Todėl jūsų ir rytoj prasidėsiantis Europos Parlamento narių vizitas į Taivaną yra labai svarbus”.

ES-Taivano bendradarbiavimas galėtų būti pavyzdžiu, kaip galėtų būti plėtojami ES ir Kinijos santykiai. EP ir Taivano draugystės grupę sudaro žmonės iš įvairių šalių ir politinių grupių.

Pasak R. Juknevičienės, EP yra svarbiausia institucija visų ES institucijų struktūroje ES demokratijos požiūriu.

Aš pati esu iš Lietuvos, nedidelės šalies, tačiau išdrįsusios pasipriešinti sovietų tironijai, o dabar iškėlėme vėliavą, bandydami sustabdyti Kinijos ambicijas užvaldyti visą pasaulį. Didžiuojuosi savo šalimi, kuri yra kartu su laisvę mylinčiais Taivano žmonėmis”, – pabrėžė EP narė.

Ji taip padėkojo Taivano atstovybei, kurios patirtis mums labai svarbi, ir iš kurios mes turime daug ko pasimokyti, pavyzdžiui, kovos su dezinformacija klausimu.

2023.06.16

Liudas Mažylis. Už Kachovkos užtvankos sunaikinimą Rusijai gresia sunkios pasekmės

Rusijos okupantų pajėgos įvykdė teroro aktą susprogdindamos Kachovkos užtvanką Zaporižios regione. Per 3–4 dienas išsiliejo daugiau kaip 18 kubinių kilometrų vandens, o dėl to tiesioginė potvynio grėsmė iškilo beveik 80-čiai kaimų ir miestų arba maždaug 100 000 gyventojų. Tikėtina, kad geriamojo vandens gali netekti iki milijono žmonių. Jau net ir dabartinėje perspektyvoje humanitarinės pasekmės – katastrofiškos, tad ilgainiui tiek Ukrainai, tiek ir visai Europai teks malšinti plataus masto socio-ekonominius, sveikatos bei ekologinius padarinius. O dar prisideda ir branduolinės saugos grėsmės… Apie visus šiuos Kachovkos užtvankos Ukrainoje sunaikinimo padarinius kalbėjau ir šios savaitės Europos Parlamento (EP) plenarinės sesijos Strasbūre metu.

Akivaizdu, kad Kachovkos užtvankos sunaikinimas buvo tyčinis Rusijos karinių pajėgų veiksmas. Nors Kremliaus oficialus naratyvas neigė, kad tai jų karinės pajėgos susprogdino užtvanką, tarptautinė bendruomenė ir Ukraina gan greitai nustatė kaltininkus. Remiantis Europos Komisijos pranešimu, nuo tada, kai Rusijos pajėgos užėmė užtvanką, Ekstremaliųjų situacijų koordinavimo centras parengė išsamią užtvankos poveikio analizę ir įvairių užtvankos trūkimo laipsnių modeliavimą. Tai rodo, kad tokio pobūdžio įvykiui buvo ruoštasi. Dabar, Ukrainos karinėms pajėgoms pradėjus ilgai lauktą kontrataką pietuose, Rusija ėmėsi desperatiškų veiksmų – užtvankos susprogdinimo. Aišku tik tai, kad toks teroristinis veiksmas, nukreiptas prieš civilinę infrastruktūrą, turi būti laikomas karo nusikaltimu, vienu iš daugelio, kuriuos turėtų tirti Tarptautinis Baudžiamasis teismas bei, ateityje, specialusis tribunolas. Yra ir pranešimų iš vietinių gyventojų, kad, sąmoningai ar tiesiog dėl neatidumo, Rusijos pajėgos nuo pat okupacijos pradžios leido nekontroliuojamai svyruoti vandens lygiui.

Tai reiškia, kad, žiemą prisikaupus pavojingai dideliam sniego kiekiui, o pavasarį jam ištirpus, vandens lygis pakilo iki istorinių aukštumų. Tai leidžia numanyti, kad galimai buvo ruošiamasi sukelti potvynį. Visgi, kol kas padarinius vertinti sudėtinga, tačiau tikėtina, kad labiausiai bus paveiktas geriamojo vandens Ukrainoje rezervas, maisto atsargos ir ekosistemos, siekiančios Juodąją jūrą. Pakilęs vandens lygis apsėmė civilinės ir karinės reikšmės pastatus bei infrastruktūrą, taip ne tik sunaikinant ginklų slėptuves, bet ir nuplukdant į jūrą šaudmenis bei kitą karinės svarbos techniką. Gamtosaugininkai teigia, kad dėl užtvankos sunaikinimo padidės tarša, kuri smarkiai paveiks Juodąją jūrą. Jau šiuo metu teigiama, kad į jūrą buvo nunešta 150 tonų mašinų alyvos. Kaip dar kitaip tokius veiksmus įvardinti, jeigu ne paprasčiausiu floros ir faunos ekocidu! Tūkstančiai gyvūnų žuvo arba buvo priversti bėgti iš savo buveinių. Dar tūkstančiai žus dėl maisto stygiaus bei kitų ekologinių iššūkių, kurie dar tik bus sukelti potvynio.

Ukrainos žemės ūkio ministerija apskaičiavo, kad 10 000 hektarų dirbamos žemės buvo apsemta Ukrainos kontroliuojamoje Chersono provincijos teritorijoje. O Rusijos okupuotoje teritorijoje potvynis apsėmė dar didesnį plotą, kadangi ten yra Dniepro upės žemuma. Vandens tiekimas jau dabar Kryme yra sutrikęs. Visgi, dirbamos teritorijos užliejimas vėl turės tiesioginės įtakos maisto pramonei bei grūdams, dėl kurių JT bei kitos šalys taip ilgai derėjosi su Rusija. Potencialus maisto stygius ir kainų augimas, infliacija vėl labiausiai paveiks besivystančias valstybes. Tai – Rusijos agresijos pasekmė ir JT privalo tą viešai akcentuoti. JT teigė, kad, bendradarbiaujant su vietos valdžios institucijomis, jos nuo pirmos šios nelaimės dienos tiekia vandenį, maistą ir grynuosius pinigus nuo potvynių nukentėjusiems žmonėms Chersono ir Mikolajyvo srityse. Tačiau iš Rusijos okupuotos Dniepro pusės nebuvo gauta nei prieigos, nei būtinų saugumo garantijų humanitarinės pagalbos darbuotojams ir žmonėms, kuriems jie ten padėtų.  Rusijos pajėgos dar ir apšaudo Ukrainos gelbėtojus, bandančius pasiekti užtvindytas vietoves Chersono regione. Verta prisiminti, kad liepos 17 d. baigs galioti Juodosios jūros grūdų iniciatyva, kuri užtikrino nuolatinį grūdų tiekimą iš Ukrainos per Juodąją jūrą. Sąlygos, kurių Maskva nuolat reikalauja nuo pat iniciatyvos pradžios, prieštarauja Vakarų taikomoms sankcijoms, pavyzdžiui, reikalavimai leisti eksportuoti trąšas per Juodąją jūrą. Tikėtina, kad po užtvankos sunaikinimo lengvai neišsispręs ir derybos tarp JT, Turkijos, Ukrainos ir Rusijos dėl grūdų inciatyvos pratęsimo.

Kitas Kachovkos užtvankos susprogdinimo padarinys – kol kas dar neegzistuojantis, tačiau jo grėsmė pavojingiausia. Mažėjantis užtvankos vandens lygis taip pat turi įtakos Zaporižios atominės elektrinės reaktorių aušinimo vandeniui.  Dėl užtvindytos svarbios žemės ūkio paskirties žemės ir iškilo problema, susijusi su elektrinės aušinimo vandeniu, kuris buvo tiekiamas iš užtvankos. Vis tik, kol kas teigiama, kad vandens lygis išlieka stabilus, tačiau tam įtakos turės daugybė faktorių, kurie dėl užtvankos susprogdinimo yra sunkiai nuspėjami. Dar gegužės 10 d. man teko kreiptis į Europos Komisiją dėl konkrečios informacijos ir susiklosčiusios padėties Zaporižios AE. Tarptautinės atominės energijos agentūros vadovas Rafaelis Grossi žadėjo šią savaitę apsilankyti atominėje elektrinėje. Gauta žinių, kad Rusija pagaliau neprieštaravo jam ten nuvykti. Akivaizdu, kad tai labai svarbus ir reikalingas žingsnis, kadangi tai bus pirmasis tarptautinės organizacijos ekspertinis vertinimas po Kachovkos užtvankos sunaikinimo.

Europos institucijų reakcija į Kachovkos užtvankos sunaikinimą buvo žaibiška. Nuo ankstyvo birželio 6 d. ryto Europos Komisijos Ekstremaliųjų situacijų koordinavimo centras palaiko ryšį su Ukrainos nepaprastųjų situacijų tarnybomis. Pasak Komisaro V. Dombrovskio, techninę paramą pagal ES civilinės saugos mechanizmą jau suteikė 14 ES šalių: 76 valtis, daugiau kaip 300 vandens siurblių ir daugiau kaip 160 000 prieglobsčiui reikalingų reikmenų. 2023 m. kovą atliktame Pasaulio banko tyrime nurodoma, kad pokarinis Ukrainos atkūrimas gali kainuoti daugiau kaip 411 mlrd. eurų. ES yra įsipareigojusi teikti ilgalaikę paramą Ukrainos atsigavimui ir atstatymui. Komisija jau pareiškė, kad, atlikdama 2024–2027 m. daugiametės finansinės programos laikotarpio vidurio peržiūrą, ji nagrinėja ir ES paramą Ukrainai – kitaip tariant, rėmimą po šių metų. Besitęsiantis karas parodė, kad Ukrainos atstatymas yra jau šiandienos, ne rytojaus klausimas. Komisija paskelbė, kad greitojo atsigavimo poreikiai iki 2023 m. sieks 14 mlrd. JAV dolerių ir bus skirti tokioms prioritetinėms sritims, kaip kritinė ir socialinė infrastruktūra, energetikos infrastruktūra, būstas, privačiojo sektoriaus plėtra ir susigrąžintų teritorijų išminavimas.

Kaip tik birželio 15 d. Europos Parlamente priėmėme rezoliuciją dėl tvaraus Ukrainos atstatymo ir integracijos į euroatlantinę bendruomenę. Šioje rezoliucijoje (425 balsai – už, 38 – prieš, 42 – susilaikė) smerkiame Rusijos įvykdytą Kachovkos užtvankos sprogdinimą, prilygindami jį karo nusikaltimui.

ES šalys ir institucijos turi moralinę prievolę be jokių išimčių taikyti didžiausią spaudimą Rusijai, pasitelkiant tarptautinę teisę bei ekonomines sankcijas. O Kachovkos užtvankos sugriovimas yra okupantų sukelta ekologinė katastrofa, todėl toks veiksmas turi būti traktuojamas kaip griežtas tarptautinės teisės, ypač tarptautinės humanitarinės teisės pažeidimas. kuris prilygsta karo nusikaltimui.

 

2023.06.15

Europos Parlamentas rezoliucija ragina imtis neatidėliotinų veiksmų dėl Ukrainos narystės NATO

Europos Parlamentas (EP) ketvirtadienį plenarinėje sesijoje didele balsų dauguma priėmė istorinę reikšmę turinčią rezoliuciją dėl Ukrainos tvaraus atstatymo ir integracijos į euroatlantinę bendruomenę. Joje aptariamas platus klausimų spektras, pradedant tyčia sugriauta Kakchovkos užtvanka, taip pat pakartojama EP pozicija dėl Ukrainos atstatymo ir šiais metais prasidėsiančių stojimo į ES derybų. 

Vienas iš rezoliucijos iniciatorių, EP narys Andrius Kubilius pabrėžia, kad istorinę dokumento reikšmę turi aiškios ir nedviprasmiškos formuluotės dėl Ukrainos narystės NATO. 

Tai pirmas kartas, kai Europos Parlamentas taip ryžtingai ir didele balsų dauguma prašo NATO valstybių narių imtis neatidėliotinų veiksmų, kad būtų įvykdytas NATO įsipareigojimas dėl Ukrainos narystės Aljanse”, – teigia A. Kubilius. 

Dokumente įrašyta aiški nuostata, jog Europos Parlamentas “tikisi, kad artėjantys Vilniaus ir Vašingtono viršūnių susitikimai nuties kelią kvietimui Ukrainai prisijungti prie NATO ir kad stojimo procesas prasidės pasibaigus karui, ir bus kuo greičiau užbaigtas”.

“Oficialaus kvietimo Ukrainai prisijungti prie NATO išsiuntimas būtų puikus geopolitinis signalas, svarbus ne tik drąsiems Ukrainos žmonėms, bet ir Rusijos žmonėms.Rusaituri suprasti, kad galimybių imperinėms ambicijoms Ukrainosatžvilgiu nebėra, ji yra Vakarų pusėje, tad rusams laikas atsisakyti svajonių atkurti imperiją. Tai būtų pirmas žingsnis kuriant tvarią taiką Europos žemyne”, – teigia ELP frakcijos vicepirmininkė Rasa Juknevičienė.

Europos Parlamentas yra vienintelė Europos Sąjungos politinė institucija, galinti kalbėti visų Europos Sąjungos piliečių vardu. Todėl jo istorinis sprendimas paremti Ukrainos narystę NATO ir prašyti nedelsiant imtis reikšmingų žingsnių šia kryptimi yra toks svarbus, nepaisant to, kad ne Europos Parlamentas, o NATO valstybės narės spręs dėl Ukrainos narystės. 

Europarlamentarai A. Kubilius ir R. Juknevičienė pabrėžia, kad tie, kurie atstovauja Europos piliečiams ir kuriems tikrai rūpi Europos saugumas, remia Ukrainos narystę NATO, nepaisant nacionalinių ar politinių skirtumų. 

“Didžiuojamės, kad Europos Parlamentas pritarė šiai formuluotei dėl kvietimo Ukrainai nedelsiant įstoti į NATO, kurią pirmiausia parengė Europos liaudies partijos frakcija savo 2023 m. gegužės 9 d. patvirtintame dokumente dėl Ukrainos perspektyvos NATO”, – sako EP nariai.

Verta priminti, kad šis Frakcijos dokumentas buvo parengtas R.Juknevičienės ir A.Kubiliaus dėka. 

Europarlamentarai pažymi, kad tai – istorinė diena ne tik ukrainiečiams, bet ir Europai.

Nuoroda į rezoliuciją pridedama: https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/RC-9-2023-0270_EN.html

×